مد، پوشاک و اکسسوری

راهنمای خرید ساعت مچی ⌚️ مردانه و زنانه اصل

امروزه با توجه به تنوعی که در ساعت مچی این اکسسوری مهم وجود دارد، شاید شما هم تا به حال نیازمند یک راهنمای خوب برای خرید ساعت مچی بوده باشید. ممکن است انتخاب و خرید ساعت، عملی مشکل به نظر برسد، اما هنگامی که شما اطلاعاتی در مورد ویژگی‌ها، مواد و عناصر و مشخصات آن داشته باشید، این انتخاب برای شما آسان‌تر می‌شود. این مقاله نکاتی را برای خرید ساعت مچی ارائه می‌دهد تا بتوانید با انتخابی درست، یک خرید خوب داشته باشید.

چند نکته مهم برای خرید یک ساعت مچی با کیفیت

ساعت مچی وسیله‌ای شخصی است. هر کس در انتخاب طراحی و سبک ساعت مچی، سلیقه خاص خود را دارد. بنابراین، ما نمی‌خواهیم بگوییم ساعت مچی خوب یا بد چه ساعتی است، اما به طور کلی نشانه‌های یک ساعت مچی با کیفیت را به شما معرفی می‌کنیم.

مشاهده چند مدل ساعت مچی زنانه پر فروش در دیجی‌کالا

مشاهده چند مدل ساعت مچی مردانه پرفروش در دیجی‌کالا

 

۱- انتخاب متریال برای خرید ساعت مچی

یک ساعت مچی با کیفیت، معمولا از استیل ضد زنگ ساخته می‌شود. ولی ساعت مچی با جنس تیتانیوم یا سرامیک، مقاوم‌تر است، اما قیمت این ساعت مچی‌ها نیز گران‌تر است. استیل ضد زنگ در مقایسه با استیل “عادی” تحت تأثیر رطوبت و تعریق قرار نمی‌گیرد و رطوبت منجر به خرابی ساعت مچی نمی‌شود. همچنین، تغییر رنگ یا تحریک پذیری استیل ضد زنگ با پوست تقریباً غیر ممکن است.

علاوه بر این، وزن ساعت مچی نیز ممکن است نشانه کیفیت باشد. این مورد نشان می‌دهد که چقدر در ساعت مچی از استیل استفاده شده است و با چه نوع موتوری کار می‌کند.
نوع استیل ضد زنگ و پوشش PVD اغلب روی ساعت مشخص نیست. برای اطمینان از نوع استیل ضد زنگ می‌توانید با یک فروشگاه معتبر ساعت مچی تماس بگیرید. اما اگر مارک گرانی خریداری کرده باشید، می‌توانید اطمینان کنید که مشکلی نخواهد داشت.

۲- انتخاب نوع شیشه در خرید ساعت مچی

یک ساعت مچی با کیفیت همیشه شیشه یاقوت کبود (Sapphire glass) دارد. البته این به نوع استفاده‌ای که از ساعت مچی می‌کنید، بستگی دارد. شیشه یاقوت کبود پس از استفاده مکرر، ساییده و یا خراشیده نمی‌شود. شیشه کریستال (Crystal glass) یا شیشه معدنی (Mineral glass) برای یک ساعت مچی معمولی و روزمره ​​کافی است. علاوه بر این، یک ساعت مچی با این نوع شیشه ها اغلب ارزان‌تر است، اما باید بدانید بیشتر در معرض خراش است. اگر بطور روزمره و مکرر ساعت را دست نمی‌کنید، می‌توانید به جای شیشه یاقوت کبود ضد خش  (Sapphire Glass) شیشه‌های معدنی (Mineral glass)  یا شیشه‌های کریستال (Crystal glass) را انتخاب کنید.

۳- انتخاب نوع موتور مناسب ساعت مچی

یک ساعت مچی خوب و مقرون به صرفه دارای موتور کوارتز (Quartz) یا موتور مکانیکی گواهی دار (Certified mechanical movement) است. معمولا یک موتور کوارتز (ساعت مجهز به باتری) را در ساعت مچی‌های خوب زیر پیدا خواهید کرد. یک مزیت عمده کوارتز این است که به قطعات متحرک کمتری برای ساخت نیاز دارد. این باعث می‌شود ساعت‌ها دقیق‌تر و مقرون به صرفه‌تر باشند.

۴- ضد آب بودن در خرید ساعت مچی

مقاومت فشار ۱۰ اتمسفر، در برابر آب نشان دهنده کیفیت بالای ساعت مچی است. تقریباً هیچ چیزی به اندازه آب برای ساعت مچی مضر نیست. بنابراین ضد آب بودن با ساعت مچی خوب پیوندی ناگسستنی دارد. همانند جنس و موتور، مقاومت در برابر آب نیز دارای درجه‌های مختلفی است.

مقاومت در برابر فشار ۱۰ اتمسفر (۱۰ ATM) آب به معنای مقاومت ساعت مچی در برابر فشار ۱۰۰ متر است. این باعث می‌شود ساعت مچی مناسبی برای شنا کردن باشند. ۵ اتمسفر (۵ATM) (مقاومت در حد دوش گرفتن) و ۳ اتمسفر (۳ ATM) (در حد شستن دست) نیز از درجه مقاومت در برابر آب هستند. یک ساعت مچی باید حداقل ۳ اتمسفر ضد آب باشد تا بتواند کمی راحتی داشته باشد.

۵- اهمیت زیبایی در خرید ساعت مچی

سرانجام می‌توان گفت که یک ساعت مچی با کیفیت، علاوه بر ویژگی‌های ذکر شده، نتیجه ظاهری خوبی دارد. این تفاوت بین یک ساعت مچی ارزان و مقرون به صرفه است. باید احساس راحتی کنید و در نهایت زیبا و خوب باشد. جزئیات ساعت مچی باید یک کلیت جذاب را تشکیل دهند.
هیچ برآمدگی غیرمعمولی، یا چیزی که نشان از طرز کار ضعیف در ساخت ساعت باشد مشاهده نمی‌کنید؟

۶-  اهمیت برند در هنگام خریدن ساعت مچی

برخی مارک‌های ساعت مچی سابقه درخشانی دارند. با این حال، اغلب می‌شنویم که کسی از یک برند، ساعت مچی خریداری کرده است که تا دو سال پیش همچین برندی وجود نداشته است. این همیشه می‌تواند اتفاق بیفتد و قطعاً نباید مانع خرید آن شخص شد. اما اگر مشکلی در ساعت مچی تازه خریداری شده شما وجود داشته باشد، یک مارک تجاری خوب می‌تواند خدمات اضافی را برای تحویل قطعات یدکی فراهم کند. لطفا دریغ نکنید و چند لحظه‌ای را به بررسی برند ساعت مچی اختصاص دهید، تا تمام ساعت‌های مردانه و زنانه با کیفیت بالا را پیدا کنید.

مشاهده جدیدترین ساعت‌های زنانه در دیجی‌کالا

مشاهده جدیدترین ساعت‌های مردانه در دیجی‌کالا

 

هنگام خرید ساعت مچی، کدام ویژگی‌ها را باید در نظر گرفت؟

برای خرید ساعت مچی چه از نوع زنانه و چه از نوع مردانه آن باید از قبل نکاتی را مد نظرتان داشته باشید تا بتوانید بهترین ساعت را انتخاب و خریداری کنید.

قیمت؛ اولین راهنمای خوب برای خرید ساعت مچی

در ابتدا باید گفت اولین چیزی را که مد نظر باید قرار داد این است که چه مقدار وجهی را می‌خواهید برای آن هزینه کنید. اکنون که در ابتدا بحث هزینه باید مورد توجه قرار بگیرد می‌توان گفت که ساعت‌ها را به دو دسته لاکچری و غیرلاکچری تقسیم می‌کنند.

ساعت‌های مچی لاکچری را به دلیل اینکه همه و یا بعضی از ویژگی‌هایی که در ادامه مطلب گفته می‌شود را دارند از ارزش قیمتی بالایی برخوردار اند. در ساعت‌های مچی غیرلاکچری هم بازه قیمتی متفاوتی را می‌توان مشاهده کرد.

قیمت ساعت‌ها با توجه به خود ساعت و بند های آن نیز بسته به استایل، نوع و برند می‌تواند متفاوت باشد. آن قسمت از ساعت که صفحه آن را نگه می‌دارد؛ از جنس‌هایی از قبیل پلاستیک، تیتانیوم، طلا، پلاتینیوم و نقره ساخته می‌شوند و برای بندها علاوه بر موارد گفته شده از چرم نیز استفاده می‌شود. جنس‌های گوناگون ازساعت معمولا قیمت‌های گوناگونی را دارند. ارزان‌ترین نوع این ساعت‌ها نوع پلاستیکی آن است و بعد از آن ساعت‌های چرمی و فلزی در این رده بندی قرار می‌گیرند.

ساختار ساعت مچی

ساعت‌ها از لحاظ ساختاری به سه دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شوند.

آنالوگ: به ساعتی گفته می‌شود که روی صفحه نمایش آن اعداد با خطوط ریزی مشخص شده که نشان دهنده ساعات مختلف روز است که معمولا این خطوط ۱۲ تا و یا ۴ تا می‌باشند.

دیجیتال: به ساعتی گفته می‌شود که ساعات مختلف روز فقط با اعدادی روی صفحه نمایش ال‌سی‌دی یا ال‌ای‌دی آن مشاهده می‌شود.

دیجیتال/آنالوگ: به ساعتی از ترکیب هر دو نوع گفته شده، است.

نوع سبک ساعت مچی

درقدم بعدی باید مشخص کنید چه استفاده‌ای را از ساعت مچی می‌خواهید داشته باشید. با انتخاب ساعت مجلسی و یا اداری، به دلیل وجود مدل‌های متنوع در این سبک‌ها، شما انتخاب‌های زیادی را می‌توانید داشته باشید. اما برای انتخاب ساعت، بسته به شرایط کاری خاص شما، در انتخاب محدود می‌شوید.

مشخص کردن نوع سبکی که مد نظرتان است می‌تواند راهنمای خوبی برای خرید وانتخاب بهتر شما باشد. به طور کل سبک‌های موجود ساعت مچی را می‌توان به چند دسته تقسیم کرد:

ساعت کلاسیک که درعین سادگی بسیار زیبا و شیک به نظر می‌رسد.
ساعت اسپرت مانند ساعت‌هایی با قاب درشت و یا ساعت سه موتوره.
ساعت مجلسی مانند ساعت‌های براق و یا پرنگین.
ساعت اداری که بسیار ساده و خواناست.
ساعت خاص که برای شرایط کاری خاص استفاده می‌شوند مانند ساعت‌های کوه‌نوردی و یا غواصی.

جنس بند ساعت مچی

جنس بند ساعت‌های مچی می‌تواند در انتخاب خیلی مهم و تاثیر گذار باشد. انوع موجود جنس بند ساعت مچی از قیبل: بند استیل، طلا، نقره، تیتانیوم، برنج، چرم (هم می‌تواند ازنوع طبیعی مانند پوست گوساله و یا تمساح باشد و هم مصنوعی که خود می‌تواند دوام و استحکام متفاوتی داشته باشد)، ضد خش (مانند جنس سرامیکی)، لاستیکی (که نرم یا خشک می‌تواند باشد) و برزنتی.

با توجه به اینکه هر مورد از انتخاب‌های بالا با داشتن مزایا، معایبی نیز دارد. به طور مثال: بند استیل با اینکه از استحکام و دوام بالایی در برابر ضربه برخوردار است باید گفت هم وزن بیشتری و هم اینکه در برابرخش نیاز به مراقبت بیشتری نسبت به سایر بندها موجود دارد. در صورتی که بند چرمی با داشتن وزن کم ولی کیفیت آن بسته به استفاده و مراقبت شخص و محیط می‌تواند کمتر باشد و یا بندهای سرامیکی به دلیل ضد خش بودن در برابر خش ولی بسیار در مقابل ضربه حساس و نیازمند مراقبت بیشتری است.

جنس صفحه اصلی ساعت مچی

جنس صفحه اصلی ساعت را بیشتر از پلاستیک، شیشه، تلق و یا کریستال می‌سازند. ساعت‌هایی از نوع پلاستیک و یا تلق نسبت به بقیه در برابر خش از مقاومت کمتری برخوردارند. در مقابل نیز جنس شیشه در برابر ضربه و شکستن مقاومت کمتری دارد. کریستال با داشتن قابلیت ضد خش و ضد ضربه، بهترین گزینه برای پوشش صفحه ساعت است ولی باید گفت که از قیمت بالایی برخوردار است.

برند؛ آخرین راهنمای خوب برای خرید ساعت مچی

در این مقاله آخرین ویژگی ای که قصد داریم به آن بپردازیم برند ساعت است. برای برخی افراد در کنار ویژگی های ظاهری ساعت یکی از معیارهای اصلی و تاثیرگذار می‌تواند برند و سازنده آن نیز باشد. از بهترین برند های ساعت مچی می‌توان به برند رولکس، برند سیکو، برند کاسیو، برند دیزل، برند امگا، برند رومانسون و … اشاره کرد.

تعدادی از بهترین برندهای ساعت مچی زنانه و مردانه

در این قسمت به معرفی تعدادی از بهترین و معروف‌ترین برند‌های بازار ساعت مچی دنیا می‌پردازیم. با ما همراه باشید تا در انتخاب بهترین ساعت مچی ممکن بازار به شما کمک کنیم.

برند رولکس ROLEX

رولکس از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین تولیدکنندگان ساعت مچی دنیا است و اولین بار سال ۱۹۰۵ در انگلستان ساخته شد. این برند ساعت از نظر قیمت در رده بالایی قرار دارد و خرید آن برای عموم مردم عملا امکان‌پذیر نیست. اما ساعت‌های این برند در نهایت دقت، جزئیات و کیفیت عرضه می‌شوند.

قیمت ساعت‌های رولکس از حدود ۵۰ میلیون به بالا آغاز می‌شوند. مثلا قیمت ساعت رولکس مدل DEEPSEA در حدود ۱۰۰۰۰ دلار است!

برند سیکو SEIKO

سیکو از پیشتازان تکنولوژی کوارتز در ژاپن است که در ایران طرفداران بسیاری دارد. این برند نیز هم از نظر کارایی و هم زیبایی از قوی‌ترین‌ها است و علاوه بر ساعت در زمینه جواهرات و عینک هم فعالیت دارد. سیکو مدل‌های خود را از حدود قیمت ۵۰ دلار تا ۶۰۰ دلار ارائه می‌دهد.

ساعت‌های زنانه سیکو  ساعت‌های مردانه سیکو

برند امگا Omega SA

برند امگا بیش از ۱۶۰ سال قدمت دارد. ساعت‌های این برند گاهی به اعماق اقیانوس‌ها سفر کرده‌اند و گاهی با کاشفان. بنیان‌گذار اصلی برند امگا، شخصی بود به نام لوئیس برانت که در ابتدا در کار ساعت‌های جیبی فعالیت می‌کرد. در سال ۱۸۹۴ دو پسر او یک انقلاب نوین در زمینه‌ی سیستم کنترل و قابل تعویض شدن اجزای ساعت پدید آوردند. ساعت‌هایی که دارای این طراحی انقلابی بودند تحت نام تجاری امگا وارد بازار شدند و سال‌ها بعد، در سال ۱۹۰۳، به دلیل موفقیت‌های بسیار زیاد برند امگا نام شرکت که در ابتدا جنرال واچ بود به امگا تغییر پیدا کرد. این آغاز رسمی برند بزرگ امگا بود.

برند سیتیزن Citizen

سیتیزن یکی از آن برندهای شگفت‌انگیز ژاپنی است. این برند از یک هسته‌ی مرکزی تشکیل شده است که یک گروه همکاری بین‌المللی ژاپنی‌اند و مرکز آن‌ها در توکیو مستقر است. آغاز فعالیت‌های این برند ژاپنی به سال ۱۹۱۸ برمی‌گردد. آن‌ها با نام موسسه‌ی تحقیقاتی شوکوشا شروع به تحقیق راجع‌به فناوری‌های محتلف ساعت کردند و رفته‌رفته به یکی از برند‌های معتبر ساعت‌سازی در جهان بدل شدند.

ساعت‌های زنانه سیتیزن  ساعت‌های مردانه سیتیزن

برند دیزل DIESEL

ساعت مچی دیزل با شعار معروف «برای یک زندگی موفق» در رده‌بندی بهترین ساعت‌های مچی اسپرت جای گرفته است. دیزل برند ۴۱ ساله ایتالیایی است و ساعت مچی مردانه و زنانه آن جزء پرطرفدارترین اکسسوری‌ها به حساب می‌آید. بازه قیمت ساعت مچی مردانه برند دیزل بسیار متنوع بوده و با این بازه قیمت گسترده، همه افراد می‌توانند خریدار ساعت مچی‌های جذاب این برند باشند.

ساعت‌های زنانه دیزل  ساعت‌های مردانه دیزل

برند تیسوت Tissot

تیسو که در ایران به تیسوت معروف است، یک برند ساعت سازی لوکس است واقع در سوئیس. برند تیسوت در سال ۱۸۵۳ توسط چارلز-فلیسین تیسو Charles-Felicien Tissot و پسرش چارلز-امیل تیسو Charles-Emile Tissot در لو لوکل Lo Locl  سوئیس تاسیس شد. این کمپانی در 150 کشور نمایندگی دارد و درمجموع ۱۶۰۰۰ مِلک دارد که نشان دهنده‌ی بزرگی و عظمت آن هستند.

برند فسیل Fossil

فسیل از معروف‌ترین برند‌های طراح اکسسوری در آمریکا است. این شرکت توسط دو برادر تاسیس شد که در ابتدا تنها کار واردات و فروش ساعت در آمریکا را انجام می‌دانند. در ادامه با به‌کارگیری بهترین طراحان جوان و خلاق این برند صاحب متنوع‌ترین ساعت‌های مچی شد. تا جایی که توانست چندین جایزه در این زمینه کسب کند و بین هنرمندان و افراد سرشناس طرفداران زیادی پیدا کند.

ساعت‌های زنانه فسیل  ساعت‌های مردانه فسیل

برند امپریو آرمانی Emporio Armani

«امپوریو آرمانی Emporio Armani» یک برند زیر مجموعه از برند ایتالیایی معروف به نام «جورجو آرمانی Giorgio Armani» یا به طور اختصار همان «آرمانی Armani» است. این برند توسط «جورجو آرمانی» در سال 1975 تاسیس شد. البته این برند فقط در زمینه ساعت فعالیت نمی‌کند. فعالیت جورجو آرمانی در اکثر زمینه‌های مد نظیر کفش، لباس، جواهرات، عینک، ساعت و دکوراسیون داخلی خانه است.

برند آرمانی محصولاتش را تحت نام‌ها و برندهای مختلف زیادی عرضه می‌کند. محصولات این برند همه‌ی سلیقه‌ها را پوشش می‌دهد و افراد با بودجه‌های متفاوت می‌توانند از آن خرید کنند.

ساعت‌های زنانه امپریوآرمانی  ساعت‌های مردانه امپریوآرمانی

 

 

منبع
اطلسخبرگزاری داشجوخبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا