ورزش‌های هوازی و بدنسازی

راهنمای خرید بهترین میله بارفیکس خانگی + (معرفی محصول)

اگر دوست دارید با فواید ورزش با میله بارفیکس آشنا شوید و یا در حال خرید یک میله بارفیکس خانگی هستید، حتما این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

میله بارفیکس از جمله لوازمی است که برای حفظ تناسب اندام و تقویت عضلات (به خصوص نیم تنه‌ی بالایی) مورد استفاده قرار می‌گیرد. تمرین با این وسیله برای افراد تازه‌کار کمی سخت‌تر است، اما به مرور زمان قادر خواهید بود تا توانایی خود را افزایش دهید. برای انتخاب مناسب‌ترین میله بارفیکس برای ورزش و یا بهترین میله بارفیکس خانگی، باید موارد مختلفی را در نظر بگیرید تا در هنگام استفاده، دچار مشکل نشوید.

فواید بارفیکس برای بدن

بارفیکس از جمله حرکات ورزشی‌ای است که تاثیرات بسیار زیادی بر عضلات میانی، پشت، کمر و اساسا تمام بالاتنه دارد. معمولا تمرین با میله بارفیکس را بعد از تمرین‌های ورزشی انجام می‌دهند و کار با این وسیله به شما اجازه می‌دهد تا بر روی تمام عضلات کششی، عضلات پشت و دو سر بازو کار کنید. همچنین شما با این وسیله می‌توانید طیف وسیعی از تمرینات برای تقویت عضلات شکم را نیز انجام دهید.

همانطور که اشاره کردیم، بارفیکس یک حرکت کشش و تقویتی برای بدن است و تاثیر مثبتی بر روی عضلات مختلف بدن داشته که از جمله آنها می‌توان بر تقویت کنندگی عضلات پشت، دستیابی به بدن وی‌شکل (V)، هماهنگی در بین عضلات، کمک به چربی‌سوزی در بدن، از بین رفتن قوز کمر و کمک به رفع افتادگی سینه اشاره کرد.

پر فروش‌ترین مدل‌های میله بارفیکس در دیجی‌کالا

نکات مهم در هنگام خرید میله بارفیکس

جنس میله: یکی از مهمترین فاکتور ها هنگام خرید، جنس میله بارفیکس است. زیرا استحکام و قدرت تحمل وزن کاملا وابسته به این موضوع است. اکثر میله بارفیکس‌ها از جنس استیل، آهن و یا فولاد بوده و مدل‌های ساده و خانگی بیشتر از جنس استیل و آهن ساخته می‌شوند. برای زیبایی و جلوگیری از زنگ‌زدگی معمولا بر روی این میل‌ها از روکش‌های مختلفی مانند کروم استفاده می‌شود.

قابلیت تنظیم اندازه: چون محل نصب این وسیله برای هر فردی متفاوت است، اکثر این میله‌ها با قابلیت تغییر و تنظیم اندازه ساخته شده‌اند. اصطلاحا به اکثر مدل‌های قابل تنظیم اندازه، میله بارفیکس سه لول می‌گویند؛ چون از سه لوله مجزا تشکیل شده است. معمولا طول کل میله دارای حداقل و حداکثر اندازه است و شما می‌توانید متناسب با فضای خود آن را تنظیم کنید. پس حتما به این قابلیت در هنگام انتخاب و خرید میله بارفیکس دقت کنید. مهمترین تفاوت میله بارفیکس تک لول و سه لول در نوع نصب و میزان تحمل وزن آنها است.

حداکثر وزن قابل تحمل: یکی از ویژگی‌های مهم دیگر در انتخاب میل بارفیکس، حداکثر وزنی است که این میله می‌تواند تحمل کند. این مورد بسیار حیاتی است چون اگر بیشتر از مقدار ذکر شده به آن فشار وارد شود، ممکن است دچار مشکل شده و باعث آسیب‌های جبران‌ناپذیری به شما شود. برای اطمینان بیشتر می‌توانید یک محصول با قابلیت تحمل وزن بالاتر از نیاز خود خریداری کنید.

فردی در حال انجام حرکت بارفیکس
فردی در حال انجام حرکت بارفیکس

نصب راحت و مطمئن: میله بارفیکس‌های ساده و خانگی باید نصب راحتی داشته باشند. این میله‌ها معمولا به دو طریق در محل مورد نظر نصب می‌شوند. در روش اول میله با استفاده یک پلاستیک نرم در دو طرف بر روی سطح مورد نظر محکم می‌شود. در روش دوم که سخت‌تر است، میله با استفاده از پیچ و لوازم مخصوص باید در محل مورد نظر نصب شود. بعضی از مدل‌ها نیز هر دوی روش را برای نصب، بر روی محصول خود قرار داده‌اند. جالب است بدانید اکثر تولیدکنندگان از روش اول استفاده کرده‌اند که برای کاربردهای روزمره کاملا مناسب بوده و دارای نصب راحت‌تری است.

دستگیره: وجود دستگیره بر روی میله باعث کاهش احتمال خستگی، تاول و پینه بر روی دست شما خواهد شد. برای همین منظور سعی کنید میله بارفیکسی را انتخاب کنید که دارای دستگیره‌ای مناسب باشد. البته اکثر مدل‌های جدید دارای دستگیره هستند؛ چون نصب آن هزینه زیادی برای تولیدکننده ندارد. البته این موضوع را هم در نظر داشته باشید که دستگیره پلاستیکی در رده قیمت میانی، معمولا بهترین انتخاب است ولی تقریبا اکثر دستگیره‌های پلاستیکی دارای کمی بوی نامطبوع پلاستیک هستند، که ممکن است کمی شما را آزار دهد. البته این بو برای اکثر افراد قابل چشم‌پوشی است.

قطر میله بارفیکس: این مورد بیشتر برای افرادی که دست‌های کوچک و یا بزرگ دارند، اهمیت دارد. در این صورت شما باید یک میله بارفیکس با قطر مناسب را انتخاب کنید تا هنگام استفاده، راحت بوده و دچار مشکل نشوید.

امکانات جانبی: بعضی مدل‌ها ممکن است دارای «کمک بارفیکس» نیز باشند. کمکی بارفیکس برای افراد تازه‌کار بسیار مناسب بوده و باعث می‌شود که به مرور و با کمک این وسیله مهارت و قدرت خود را افزایش دهند. البته اگر هزینه اضافی برای شما خوشایند نیست، با کمی خلاقیت می‌توان از کمکی بارفیکس اجتناب کرد و با وسایل دور و بر خود، خلأ نبود این محصول جانبی را پر کرد. متناسب با کاربرد میله بارفیکس ممکن است که این وسیله دارای لوازم جانبی دیگری مانند کمربند برای کمک به حرکت شنا و یا دیگر موارد باشد که می‌توانید هنگام خرید آنها را بررسی نمایید.

مشاهده چند مدل میله بارفیکس در دیجی‌کالا

راهنمای نصب میله بارفیکس خانگی

اکثر میله بارفیکس خانگی به صورت سه لول هستند. آنها همچنین دارای نصب راحتی بوده و معمولا بر روی همه انواع چارچوب‌های معمولی، چارچوب‌های منحنی، چارچوب‌های فرانسوی و دیگر چارچوب‌ها قابل نصب هستند. کافی است مقدار مناسبی از سطح پلاستیک دو طرف میله بارفیکس با چارچوب در تماس باشد و بر روی آن محکم شود. البته برای چارچوب‌های دارای انحنا، میله بارفیکس‌هایی که دو سر آنها بیضی شکل است، مناسب‌تر هستند. کافی است برای نصب میله بارفیکس خانگی، آن را بر روی چارچوب و یا سطح مورد نظر تراز کنید و شروع به چرخاندن میله تنظیم‌کننده کنید. به همین سادگی میل بارفیکس شما نصب خواهد شد.

میله بارفیکس برای تاب کودک

در صورتی که نیاز به نصب یک تاب در منزل برای کودک دلبندتان دارید، استفاده از میله‌های بارفیکس خانگی، یک انتخاب هوشمندانه است. مدل‌های مختلف با قیمت‌های متفاوت از میله بارفیکس‌ها برای نصب تاب کودک وجو دارد و چون وزن کودک و تاب در مجموع کم است، می‌توان به راحتی از اکثر مدل‌های موجود برای این منظور استفاده کرد.

البته مدل‌های مخصوصی از میله بارفیکس مخصوص تاب کودک هم وجود دارد. این مدل‌ها دارای دو عدد قلاب بر روی میله هستند که می‌توانید طناب تاب را به آنها متصل کنید. البته تفاوت زیادی میان این مدل میل بارفیکس برای تاب کودک و مدل معمولی وجود ندارد. حتی برخی اعتقاد دارند که میله بارفیکس معمولی بهتر است؛ چون می‌توان از آن هم به عنوان بارفیکس و هم نگهدارنده تاب استفاده کرد.

معرفی چند برند مطرح در زمینه تولید میله بارفیکس

شرکت‌های زیادی دست به تولید لوازم ورزشی باشگاهی و خانگی مانند میله بارفیکس‌های مختلف، زده‌اند که از آن جمله می‌توان به تن‌زیب، بادی-اسکالپچر، لیوآپ و … اشاره کرد. در ادامه چند برند مطرح را به شما معرفی خواهیم کرد.

تن‌زیب (TANZIB): برند تن‌زیب در سال ۱۳۸۲ خورشیدی و با هدف تولید و عرضه محصولات ورزشی، بدن‌سازی و ماساژدهی خانگی تاسیس شده است. هدف این مجموعه ارائه محصولاتی است که از نظر قیمت برای عموم مردم قابل تهیه باشد. تن‌زیب از سال ۱۳۹۷ تولید کفش‌های ورزشی با کیفیت را نیز آغاز کرده است که با اقبال از سمت مشتریان و ورزشکاران مواجه شده است. وجه اشتراک محصولات تن‌زیب، کیفیت، سادگی، تنوع، قیمت کم و مهمتر از هر چیز دیگر کارایی بالای آن است که سلامتی، نشاط، تندرستی و تناسب اندام را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

مشاهده میل بارفیکس‌های تن‌زیب در دیجی‌کالا

بادی اسکالپچر (BODY SCULPTURE): کمپانی بادی-اِسکالپچر در سال ۱۹۶۵ تأسیس شده و در سطح بین المللی تولید طیف وسیعی از تجهیزات تناسب اندام و لوازم جانبی آن و همچنین محصولات جامع سلامتی را پشتیبانی می‌کند. این شرکت روی مردم سرمایه گذاری می‌کند، برای آنها ارزش قائل است و باور دارد که قلبش برای نوآوری محصولاتِ به‌روز می‌تپد. این شرکت همچنین مدعی است که تقاضای ایجاد محصولات جدیدتر از طرف مشتریان به آنها کمک می‌کند تا شیوه زندگی سالم و راحت‌تری برای آنها به ارمغان بیاورند.

مشاهده میل بارفیکس‌های بادی اسکلاپچر در دیجی‌کالا

لیوآپ (Liveup): این برند در سال ۲۰۰۴ شروع به فعالیت کرده و تخصص آن در ابداع وسایل تناسب اندام خانگی و ورزشی است. لیو آپ در زبان چینی به معنی بهبود یافتن و تغییر است. این شرکت با هدف فراهم کردن یک زندگی سالم برای مشتریان خود به تولید وسایل تناسب اندام و محصولات ورزشی می‌پردازد. مشتریان این برند بیشتر افراد معمولی هستند که به جزئیات زندگی اهمیت داده و همواره در صدد بالا بردن کیفیت زندگی خود هستند.

مشاهده میل بارفیکس‌های لیوآپ در دیجی‌کالا

 

پاسخ چند پرسش متداول قبل از خرید میله بارفیکس

میله بارفیکس را می‌توان بر روی چارچوب فرانسوی یا منحنی نصب کرد؟

بیشتر مدل‌های موجود در بازار دارای طراحی بیضی شکل در دو طرف خود هستند. حالت بیضی شکل در طرفین میله، باعث کاهش تماس با سطح در عرض و افزایش تماس در طول چارچوب خواهد شد. این طراحی مشکل بسیاری از خریداران را حل کرده و موردی از بابت نصب میله بارفیکس در این چارچوب‌ها وجود نخواهد داشت. پس به بیضی شکل بودن دو طرف میله بارفیکس دقت کنید.

میله بارفیکس بهتر است از چه جنسی باشد؟

بهترین جنس برای میله، آلیاژ فولاد است که در نوع حرفه‌ای این وسیله بیشتر کاربرد دارد. برای کاربردهای خانگی معمولا جنس آهن و استیل مناسب‌تر است. البته این نکته را هم در نظر داشته باشید که فقط دانستن نوع جنس کافی نیست و باید به ضخامت و قطر ساخت وسیله و همچنین کیفیت ساخت برند نیز توجه داشت.

حداکثر وزنی که میل بارفیکس می‌تواند تحمل کند، چه مقدار است؟

این مقدار کاملا وابسته به نوع آلیاژ به کار رفته و طراحی محصول است و برای هر مدل متفاوت است. باید حتما قبل از خرید این مورد بررسی کرده و از خرید کالایی که در مورد این ویژگی اطلاعاتی در اختیار شما قرار نداده، اجتناب کنید. همچنین سعی کنید حتما حداکثر وزن قابل تحمل توسط میله بارفیکس، مقدار زیادی بیشتر از وزن واقعی روی آن باشد؛ تا خیال شما آسوده‌تر شود.

آیا باید میله بارفیکس را در محل مورد نظر به وسیله پیچ محکم کرد؟

اگر واقعا قرار است بر روی میله فشار و وزن خیلی زیادی وارد شود، این کار را انجام دهید. ولی اگر فشار وارد شده بر روی این میله در حد استاندارد است، نیازی به پیچ کردن وجود ندارد. اکثر مدل‌های امروزی تا حد قابل قبولی از وزن را بدون بستن پیچ و غیره بر روی خود (بدون آسیب دیدن) تحمل می‌کنند.

تفاوت میله بارفیکس معمولی و میله بارفیکس برای تاب کودک چیست؟

میله بارفیکس مخصوص تاب، دارای دو قلاب است و باعث شده که این وسیله فقط برای این استفاده کاربرد داشته باشد. ولی مدل معمولی دارای قلاب نبوده و معمولا دارای دستگیره برای دست شما است. انتخاب بین این دو مدل کاملا وابسته به هدف شما از خرید دارد. در صورتی که می‌خواهید هم از قابلیت بارفیکس بهره ببرید و هم از قابلیت تاب کودک، انتخاب مدل معمولی، کاربردی‌تر است.

 

معرفی چند مدل میله بارفیکس خانگی برای خرید

در صورتی که فرصت یا شرایط خرید حضوری را ندارید و یا تمایل دارید محصول مناسب نیاز خود را از میان تنوع زیاد برندها و با کمک گرفتن از نظرات دیگر خریداران اینترنتی انتخاب کنید، بهترین کار خرید آنلاین میله بارفیکس از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر است. برای مشاهده مدل‌های مختلف میل بارفیکس (بهترین میله بارفیکس خانگی) و خرید اینترنتی، لینک زیر را مشاهده کنید:

مشاهده چند مدل میل بارفیکس در دیجی‌کالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا