کالای دیجیتالمد، پوشاک و اکسسوری

راهنمای خرید بهترین ساعت هوشمند ⌚️ در بازار

وقتی نخستین نمونه‌های ساعت‌های هوشمند معرفی شدند تقریبا همه مردم باور داشتند این محصولات آینده‌ای ندارند. هیچکس حاضر نبود برای این محصولات بی‌فایده که تقریبا هیچ امکاناتی نداشتند، هزینه کند. بنابراین به نظر می‌رسید این بازار در حال شکل‌گیری به سرعت نابود می‌شود. اما این اتفاق رخ نداد و با ورود تولیدکنندگان شناخته‌شده‌ای مانند اپل و سامسونگ، ساعت‌های هوشمند در کنار مچ‌بندهایی که هر روز جذاب‌تر می‌شدند، آهسته آهسته راه خودشان را پیدا کردند تا خرید آن‌ها به یک اولویت تبدیل شود.

ساعت‌ هوشمند و مچ‌بند هوشمند محصولاتی هستند که در ظاهر شبیه به ساعت‌های مچی و دستبندها هستند اما با کمک سخت‌افزار قدرتمندی که دارند، به گجت‌های متفاوتی تبدیل شده‌اند. این محصولات مدرن در چند سال اخیر پیشرفت قابل ملاحظه‌ای را تجربه کرده‌اند و همین هم باعث شده کارایی آن‌ها از شمردن قدم‌های کاربران به رد یا پاسخ تماس‌های تلفنی و حتی اتصال به اینترنت تبدیل شود. با ورود تولیدکنندگان گوناگون، بازار ساعت‌های هوشمند هم تغییرات بسیاری را تجربه کرده تا خرید یک محصول ایده‌آل به یک تصمیم دشوار تبدیل شود.

اگر قصد خرید ساعت و مچ‌بند هوشمند را دارید، این راهنمای خرید به شما کمک می‌کند تا با توجه به میزان بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اید بهترین محصول ممکن را خریداری کنید.

مشاهده چند مدل ساعت و مچ بند هوشمند پرفروش در دیجی‌کالا

قبل از خرید ساعت هوشمند این نکات را در نظر بگیرید

به اعتقاد بسیاری از کاربران در شرایط فعلی ساعت هوشمند با توجه به قیمت آن، یک کالای لوکس به شمار می‌رود. پس تلاش کنید محصولی را مطابق با نیاز خود انتخاب کنید تا در ازای هزینه‌ی پرداختی، دقیقا آن چیزی که نیاز دارید را خریداری کنید. البته می‌توان گفت تمامی ساعت‌های هوشمند از بلوتوث، محافظ نمایشگر، قابلیت سفارشی‌سازی، قابلیت ضدآب، امکان بروزرسانی و گارانتی معتبر برخوردار هستند.

پیش از خرید محصول حتما طراحی، کیفیت ساخت و قابلیت سفارشی‌سازی ساعت هوشمند را بررسی کنید تا بتوانید براساس سلیقه‌ی خود انتخاب درستی داشته باشید. طراحی و راحتی ساعت هوشمند اهمیت زیادی دارد و از طرف دیگر قابلیت سفارشی‌سازی آن نیز اهمیت بالایی دارد. معمولا مدل‌های فلزی نسبت به مدل‌هایی با بند چرمی یا پلاستیکی قیمت بالاتری دارند.

یکی از مهمترین آیتم‌های انتخاب یک ساعت هوشمند به سیستم عامل آن باز می‌گردد. محصولات موجود در بازار از سیستم عامل‌های آی‌او‌اس، اندروید ور، تایزن و… پشتیبانی می‌کنند. پیش از خرید درباره‌ی هر کدام از این اکوسیستم‌ها و مزایا و معایب آنها تحقیق کنید.

حتما از سازگاری گوشی خود با ساعت هوشمند مطمئن شوید. برخی از ساعت‌ها تنها با مدل‌های خاص یا سیستم عامل‌های مشخص سازگار می‌شوند که باید حتما به این موضوع توجه داشته باشید. برخی از ساعت‌های هوشمند تنها از یک سیستم عامل پشتیبانی می‌کنند، اما بسیاری مدل‌ها نیز از چند پلتفرم مختلف پشتیبانی کرده و با همه آنها سازگارند.

عمر باتری، اندازه و کیفیت نمایشگر نیز اهمیت زیادی دارد. سعی کنید فارغ از تعصب نسبت به برند خاص به این ویژگی‌ها توجه کنید تا بتوانید بسته‌ به نحوه‌ی کارایی ساعت و میزان استفاده‌ی شما از آن، انتخاب خوبی داشته باشید.

تلاش کنید پیش از خرید، به نمایندگی‌ها و فروشگاه‌های معتبر مراجعه کرده و از نزدیک ساعت‌های مورد نظر را دقیق بررسی کنید و در نهایت براساس میزان بودجه و نوع نیاز خود بهترین گزینه را خریداری کنید.

آیا ساعت هوشمند طرح (فیک) بخریم؟

به هیچ وجه سراغ ساعت های هوشمندی که طرح اپل و سامسونگ و شیائومی هستند نروید. این کار یعنی دور ریختن پول! در ادامه برای خرید ساعت هوشمند، این چند نکته را هم به یاد بسپارید:

اولین نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که تا مطمئن نشدید ساعت هوشمند مورد نظر شما با گوشی هوشمندتان سازگاری دارد، اقدام به خرید آن نکنید.

به عنوان مثال ساعت‌های هوشمند اپل فقط با گوشی‌های آیفون کار می‌کنند اما ساعت‌های مبتنی بر پلتفرم گوگل وِر و سامسونگ تایزن با هر دو سیستم عامل اندروزید و ios کار می کنند.

گرچه امکانات آنها در سیستم عامل اندروید بیشتر خواهد بود.

نکته دوم؛ اگر به موضوعات سلامتی اهمیت می‌دهید، حتما ساعت هوشمندی انتخاب کنید که به سنسور ضربان قلب و GPS مجهز شده باشد.

نکته سوم؛ حواس‌تان به طول عمر باتری و میزان شارژ دهی آن باشد. ساعت‌های هوشمند هیبریدی که شباهت زیادی به ساعت‌های مچی آنالوگ دارند، با اینکه به نمایشگر لمسی مجهز نیستند، ولی باتری قوی‌تری دارند.

نکته چهارم؛ هنگام خرید ساعت هوشمند، حتما بررسی کنید که بند آن به راحتی بسته شود و قفل ساعت نیز عجیب و غریب نباشد.

همچنین حواس‌تان باشد که در صورت بروز هرگونه مشکلی بتوانید به راحتی بند آن را پیدا کنید.

نکته پنجم؛ اپلیکیشن‌های موجود برای ساعت‌های هوشمند نیز عامل مهم دیگری است که باید به آن توجه کنید ولی اهمیت آن در حد سازگاری با دستگاه‌های مختلف، سبک طراحی و دیگر قابلیت‌ها نیست.

سیستم عامل ساعت هوشمند

از آنجایی که بیشتر مدل‌های ساعت هوشمند به گونه‌ای طراحی شده اند که عملکرد آنها در گرو جفت شدن با گوشی‌های هوشمند یا تبلت‌ها است، بنابراین موضوع سازگاری با دستگاه‌های دیگر اهمیت زیادی دارد.

مشاهده چند مدل ساعت هوشمند اصل در دیجی‌کالا

نمایشگر ساعت هوشمند

تقریبا تمام ساعت‌های هوشمندی که در بازار موجود هستند از نمایشگرهای LCD یا AMOLED رنگی بهره می‌برند که امکان تماشای تصاویر، اپلیکیشن‌ها و دیگر محتوا را به صورت شفاف، زنده و روشن در اختیار شما قرار می‌دهند.

البته نتیجه این موضوع کم شدن میزان شارژ دهی باتری دستگاه است ولی کمپانی‌های سازنده تلاش کرده‌اند با بهینه سازی‌های سخت افزاری و نرم افزاری کارایی دستگاه خود را بهبود بخشند.

از آنجایی که صفحه نمایش رنگی شارژ زیادی مصرف می‌کند، زمانی که با ساعت هوشمند کاری نداشته باشید، نمایشگر دستگاه خاموش می‌شوند و حتی نمی‌توانید زمان فعلی را ببینید.

رابط کاربری ساعت هوشمند

در ظاهر، استفاده از صفحه نمایش لمسی برای یک ساعت هوشمند خیلی منطقی به نظر نمی‌رسد. این موضوع بیشتر زمانی به چشم می‌آید که به سختی روی یک نمایشگر کوچک لمسی بخواهید کاری را انجام دهید یا برخی از رابط‌های مبتنی بر ژست‌های حرکتی درست کار نمی‌کنند.

طراحی و شخصی سازی ساعت هوشمند

هنگام خرید بهترین ساعت‌های هوشمند موجود در بازار، امکانی در اختیار شما گذاشته می‌شود که بر اساس آن می‌توانید بند ساعت یا صفحه نمایشگر را خودتان انتخاب کنید یا از بین گزینه‌های تولید شده توسط یک شرکت ثالث یکی را بخرید.

اگر موضوع سفارشی‌سازی ساعت هوشمند برای شما اهمیت دارد، پس این قابلیت می‌تواند در تصمیم شما موثر باشد.

بیشتر ساعت‌های هوشمند امروزی قابلیت‌های سفارشی‌سازی زیادی را پیش از خرید نهایی در اختیار شما می‌گذارند.

به عنوان مثال می‌توانید رنگ و جنس بند، رنگ صفحه نمایش، جنس و کیفیت ساخت و اندازه ساعت را نیز خودتان انتخاب کنید.

یادتان باشد که علاوه بر این که بند ساعت باید راحت روی مچ دست شما بسته شود، باید به اندازه کافی سوراخ نیز داشته باشد. از خرید ساعت‌های هوشمندی که برای باز و بسته کردن بند آنها باید انرژی زیادی صرف کنید، منصرف شوید.

البته بیشتر ساعت‌های جدید چنین مشکلی را ندارند و از بندهای استاندارد برخوردار هستند.

در حال حاضر میزان عرضه ساعت هوشمند با صفحه گرد روز به روز بیشتر می‌شود تا کاربران بتوانند از ساعت هایی مشابه ساعت‌های هوشمند قدیمی لذت ببرند. البته مدل‌های جدید باریک‌تر و کوچک‌تر شده‌اند.

قابلیت های سنجش تندرستی و سلامت، ضربان قلب و GPS

از آن جایی که دستبندهای سلامتی طرفداران زیادی دارند، تولیدکنندگان ساعت‌های هوشمند نیز تصمیم گرفته‌اند چنین امکانی را در ساعت‌های هوشمند خود قرار دهند.

برخی از ساعت‌های هوشمند بسته به نوع گوشی شما می‌توانند فعالیت‌های مربوط به سلامتی و تندرسی شما را رصد کنند. التبه این گوشی‌ها باید حداقل از گام شمار بهره ببرند تا بتوانند تعداد قدم های شما را اعلام کنند.

عمر باتری و میزان شارژ دهی ساعت هوشمند

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید هنگام خرید ساعت هوشمند در نظر داشته باشید طول عمر باتری و میزان شارژ دهی آن است.

بیتشر ساعت‌های هوشمندی که از نمایشگر رنگی بهره می‌برند بسته به نوع کاربری خود با هر بار شارژ بین یک تا دو روز به صورت مداوم کار می‌کنند.

بی‌شک ساعت‌هایی که به قابلیت برقرار تماس صوتی مجهز شده‌اند، نمی‌توانند به اندازه‌ای که در بالا گفته شد شارژ دهی داشته باشند.

مشاهده جدیدترین مدل‌های ساعت هوشمند در دیجی‌کالا

 

منبع
خبرگزاری ایرناخبرگزاری مهراطلس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا