بازی فکری

بهترین بازی های رومیزی خانوادگی 👨‍👦 + (قیمت و خرید)

بردگیم‌ها انواع مختلفی دارند و امروزه برای هر سلیقه‌ای یک نوع بردگیم وجود دارد! اما برای انتخاب و خرید یکی از بهترین بردگیم های خانوادگی (یا همان بازی‌های رومیزی خانوادگی) برای سرگرمی در زمان مهمانی‌ها، باید چند نکته را در نظر بگیرید. مثلا بردگیم‌های خانوادی نباید زیادی سخت باشند و تقریبا اکثر افراد بتوانند به راحتی و سریع آن را یاد گرفته و بازی کنند. بازی‌های رومیزی خانوادگی معمولا نباید باعث بی‌حوصلگی افراد جمع شوند. همچنین باید به دور از موارد غیر اخلاقی مانند دروغ و بلوف باشند تا همه حتی نوجوانان نیز بتوانند به راحتی با آن کنار بیایند.

البته ما قبلا در مقاله «راهنمای خرید بهترین بردگیم» به مجموعه‌ای از نکات مهم قبل از خرید یک بازی رومیزی پرداخته‌ایم. در ادامه نیز به معرفی تعدادی از بهترین بازی های رومیزی خانوادگی خواهیم پرداخت.

بازی رومیزی بلیت حرکت (Ticket to Ride)

سادگی و سرگرم‌کننده بودن، دو دلیلی هستند که بازی بلیت حرکت تا به حال موفق شده است میلیون‌ها نسخه در سرتاسر جهان به فروش برساند. بازی Ticket to Ride، نیمی راه‌سازی و نیمی کارت جمع کردن است و در این میان، توانایی این را دارد که یک رقابت سالم و دوستانه را نیز به‌وجود بیاورد. هدف اصلی شما در این بازی، ساخت راه‌هایی است که دو نقطه را در نقشه بازی به هم وصل کنند. هر چه مسیر شما طولانی‌تر باشد، امتیازی که دریافت می‌کنید هم بیشتر است اما در عین حال، ساخت مسیر طولانی،‌ دشواری‌های خاص خودش را نیز دارد زیرا حریفان شما راحت‌تر می‌توانند راه شما را سد کنند.

سری بازی‌های Ticket to Ride یکی از محبوب‌ترین و بهترین بازی های رومیزی خانوادگی هستند که از سال انتشار آن‌ها تا امروز به محبوبیتی عظیم دست پیدا کردند. گستردگی ورژن‌های بازی و همین‌طور میزان فروش آن، این محبوبیت را تایید می‌کند.

رده سنی: +۸ سال  /  تعداد بازیکنان: ۲-۵ نفر  /  زمان بازی: ۳۰-۶۰ دقیقه

بازی رومیزی بلیت حرکت (Ticket to Ride)

مشاهده و خرید از دیجی‌کالا

بازی رومیزی تاکنوکو (Takenoko)

سال‌ها پیش در دربار امپراتوری ژاپن، امپراتور چین یک خرس پاندای بزرگ را به عنوان نماد صلح، به امپراتور ژاپن هدیه داد. از آن موقع، امپراتور ژاپن، وظیفه‌ی دشوار نگهداری از این حیوان، به کمک پرورش باغ بامبوهایش را، به اعضای دربار (بازیکنان) محول کرده است.

در بازی فکری Takenoko، بازیکنان بخش‌های مختلف باغ را کشت کرده، آبیاری می‌کنند، و یکی از سه نوع بامبو (سبز، زرد، و صورتی) را، به کمک باغبان سلطنتی رشد می‌دهند، و از باغ بامبوها نگهداری می‌کنند. در این بازی رومیزی، بازیکنان باید در پی برطرف کردن گرسنگی و ولع بیش از حد این حیوان مقدس برای خوردن بامبوهای آبدار و خوشمزه باشند. بازیکنی که زمین‌های زراعی خود را بهتر مدیریت کند، بیشترین بامبو را پرورش دهد، و با در اختیار قرار دادن آن‌ها برای پاندا، اشتهای او را کنترل کند، برنده‌ی بازی خواهد بود.

بردگیم تاکنوکو، از یکی از بازی‌های رومیزی سبک خانوادگی (Family) است. به دلیل اینکه بازی روش‌های مختلفی برای کسب امتیاز در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد، شما نیاز به یک استراتژی واحد ندارید. رنگ‌های شاد و بامبوهای مختلفی که در بازی وجود دارند، بازی Takenoko را به یک سرگرمی زیبا و جذاب تبدیل کرده‌اند.

رده سنی: +۸ سال  /  تعداد بازیکنان: ۲-۴ نفر  /  زمان بازی: ۴۰-۸۰ دقیقه

بازی رومیزی تاکنوکو (Takenoko)

مشاهده و خرید از دیجی‌کالا

بازی رومیزی کینگ دومینو (Kingdomino)

این بازی، بر اساس بازی کلاسیک دومینوز ساخته شده است که در آن باید با استفاده از عکس‌هایی که روی قطعات بازی وجود دارند، قلمرو خود را بسازید. قوانین امتیازدهی بازی و اهمیت انتخاب قطعات مناسب، عمق مناسبی به بازی داده است. بازی Kingdomino یک بازی فکری خانوادگی است که به دلیل اینکه یاد گرفتن آن زمان زیادی را نیاز ندارد، می‌تواند بسیار بسیار معتاد کننده باشد. به دلیل اینکه یادگیری بازی بسیار ساده است، Kingdomino می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای دورهمی‌های خانوادگی شما به حساب بیاید.

در کینگ‌دومینو، شما نقش لُردی را بازی می‌کنید که در جستجوی سرزمین‌های تازه و تصاحب آن‌ها برای گسترش قلمرو پادشاهی خویش است. شما باید همه‌ی زمین‌ها، مزارع گندم، دریاچه‌ها و کوهستان را بررسی و جستجو کنید تا بتوانید بهترین قطعات زمین را از آنِ خود کنید! اما مراقب باشید: ممکن است لُردهای دیگری نیز برای سرزمین‌های مورد نظر شما دندان تیز کرده باشند…

رده سنی: +۷ سال  /  تعداد بازیکنان: ۲-۴ نفر  /  زمان بازی: ۱۵-۲۰ دقیقه

بازی رومیزی کینگ دومینو (Kingdomino)

مشاهده و خرید از دیجی‌کالا

بازی رومیزی پادشاه توکیو (King Of Tokyo)

در بازی پادشاه توکیو، بازیکنان هر کدام کنترل یک هیولای معروف را بر عهده می‌گیرند و هدف اصلی بازیکنان، این است که شهر توکیو را به کنترل خود در آورند و در این میان دیگر هیولاها را از بین ببرند. حملات و قدرت‌های ویژه که از طریق انداختن تاس مشخص می‌شوند، به بازی تعلیق خاصی وارد می‌کنند. هنگامی که شما شهر را تصرف می‌کنید، به طور ناخودآگاه به هدف دیگر هیولاها تبدیل می‌شوید و این جا است که بازی هیجان‌انگیزتر می‌شود. این تصمیم شما است که چه زمانی عقب‌نشینی کنید و چه زمانی به دل دشمن بزنید اما همیشه حواستان باشد که دیگر هیولاها، بی‌صبرانه منتظر فرصتی هستند که به شما حمله کنند.

در بازی رومیزی King Of Tokyo هر بازیکن یک صفحه در اختیار دارد که میزان جان و امتیاز شخص را مشخص می‌کند. بازیکنان با ریختن تاس بازی را پیش می‌برند. هیولا ها می‌توانند با استفاده از این تاس ها زخم‌های خود را درمان کنند، پول و امتیاز دریافت کنند و حتی به هیولاهای دیگر حمله کنند. در بازی تعدادی کارت وجود دارد، که هر شخص با خرید آن ها می‌تواند خود را قوی‌تر کند. در هر مرحله از بازی اگر کسی جانش به صفر برسد از بازی حذف می‌شود. در پایان هر بازیکن به دو روش می‌تواند برنده ی بازی شود. یا باید دیگر بازیکنان حذف شده باشند و یا به امتیاز 20 برسد.

رده سنی: +۸ سال  /  تعداد بازیکنان: ۲-۶ نفر  /  زمان بازی: ۳۰-۶۰ دقیقه

بازی رومیزی پادشاه توکیو (King Of Tokyo)

مشاهده و خرید از دیجی‌کالا

بازی رومیزی شتر سواری (Camel Up)

در بازی فکری Camel Up، دو تا هشت بازیکن روی شترهای مسابقه‌ای شرط‌بندی کرده، و تلاش می‌کنند حدس بزنند که کدام یک از شترها در مسابقه حول مخروط بزرگ، اول و کدام یک دوم می‌شوند.
در این بازی رومیزی، هر چه زودتر روی شترها شرط ببندید، جایزه‌ی بزرگ‌تری دریافت می‌کنید؛ البته به شرط آن که برنده را درست پیش‌بینی کرده باشید. شترها خیلی هم جوانمردانه بازی نمی‌کنند! آن‌ها گاهی بر پشت شتر دیگری سوار شده، و تا خط پایان توسط آن شتر حمل می‌شوند.

اما کدام یک از شترها زودتر حرکت می‌کند؟ این موضوع کاملا وابسته به تاسی است که توسط مخروط تاس‌انداز ریخته می‌شود. هرگاه بازیکنان شرط‌بندی‌های خود را به اتمام برسانند، توسط مخروط تاس‌انداز یک تاس انداخته می‌شود، تا مشخص شود که کدام شتر حرکت می‌کند.

بردگیم شتر سواری (کمل‌آپ) یکی دیگر از بردگیم‌های خانوادگی (Family) است که از جذابیت خاصی برخوردار است.

رده سنی: +۸ سال  /  تعداد بازیکنان: ۲-۸ نفر  /  زمان بازی: ۳۰-۶۰ دقیقه

بازی رومیزی شتر سواری (Camel Up)

مشاهده و خرید از دیجی‌کالا

بازی رومیزی اسپلندور (Splendor)

بازی رومیزی اسپلندور از نوع جمع‌آوری سکه (ژتون) و توسعه‌ کارت‌ها است. هر بازیکن در نقش بازرگانی در عصر رنسانس ظاهر می‌شود که سعی می‌کند معادن جواهرات را بخرد، استخراج کند، حمل و نقل کند و بفروشد – همه این کارها هم برای کسب اعتبار (پرستیژ) بیشتر انجام می‌شود. اگر وضع‌تان به اندازه‌ کافی خوب شود شاید حتی با یکی از اشراف‌زادگان دیدار کنید و این ملاقات هم اعتبار شما را بیشتر از پیش بالا ببرد.

اصول بازی خیلی آسان است:‌ یا جواهر برمی‌داریم، یا، اگر ترکیب مناسبی از جواهر‌ها را داریم، کارت می‌خریم. هرچه بیشتر کارت بخریم شرایط خریدن کارت‌های بعدی راحت‌تر می‌شود؛ مزیتی که برای تمام بازیکن‌ها یکسان است. این روند اگر زیاد طول بکشد می‌تواند خسته‌کننده شود اما در این بازی زودتر از آنکه کمترین احساسی از خستگی داشته باشیم به نتیجه می‌رسیم.

با توجه به کوچک بودن محتویات آن و اینکه بازی اسپلندور در هنگام بازی فضای چندانی را اشغال نمی‌کند، خیلی راحت می‌شود آن را در محیط بیرون از خانه بازی کرد (فقط باید دور از باد باشید!)، چیزی که در مورد اغلب بردگیم‌‌ها یا بازی‌های صفحه‌ای مقدور نیست.

رده سنی: +۱۰ سال  /  تعداد بازیکنان: ۲-۴ نفر  /  زمان بازی: ۳۰-۶۰ دقیقه

بازی رومیزی اسپلندور (Splendor)

مشاهده و خرید از دیجی‌کالا

بازی رومیزی مونوپولی (Monopoly)

مونوپولی که در ایران به نام ایروپولی و روپولی هم شناخته می‌شود، نام یک بازی است که توسط شرکت برادران پارکر منتشر شد و اینک شما می توانید این بازی را با نام خیابان های تهران تجربه کنید.

واژه مونوپولی (Monopoly) از دو واژه مونو (به یونانی: mono، به مفهوم تنها) و پولی (به یونانی: poly، به مفهوم فروش) ساخته شده است؛ منوپولی در واژه به معنای انحصارگری است. موضوع بازی مونوپولی تلاش بازیکن‌ها برای در دست گرفتن انحصاری خانه‌های خاص در زمین بازی است. به نظر می‌رسد از سال ۱۹۳۵ تاکنون بیش از ۷۵۰ میلیون نفر بازی مونوپولی را انجام داده باشند.

این بازی قدیمی و محبوب با کارت‌ها، مهره‌ها، سه عدد تاس و یک صفحه‌ی بازی لحظات خوشی را برای دو تا شش نفر به‌همراه خواهد داشت و جزو بهترین بردگیم های خانوادگی محسوب می‌شود.

رده سنی: +۸ سال  /  تعداد بازیکنان: ۲-۶ نفر  /  زمان بازی: ۳۰-۶۰ دقیقه

بازی رومیزی مونوپولی (Monopoly)

مشاهده و خرید از دیجی‌کالا

 

شما همچنین می‌توانید بازی‌های رومیزی خانوادگی متنوع و جذاب بیشتری را از طریق لینک زیر مشاهده کنید:

مشاهده بازی‌های رومیزی متنوع در دیجی‌کالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا