مد، پوشاک و اکسسوریپوشاک و اکسسوری زنانهپوشاک و اکسسوری مردانه

راهنمای خرید بهترین کفش پیاده‌روی و دویدن (رانینگ) 👟

در این مطلب شما را برای خرید بهترین کفش پیاده‌روی و دویدن، راهنمایی خواهیم کرد. برای خرید یک کفش پیاده‌روی (واکینگ-شوز walking-shoes) و یا کفش دویدن (رانینگ-شوز running-shoes) که مناسب پیاده‌روی طولانی و یا دویدن باشد، باید موارد زیادی را در نظر بگیرید. در ادامه ما سعی می‌کنیم ویژگی‌هایی که باید برای انتخاب یک کفش مناسب در نظر بگیرید را به شما معرفی کنیم.

یک کفش از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است که مهم‌ترین بخش‌ها عبارتند از رویه، زیره، لایه میانی و تودوزی. هر کفش بسته به نوع استفاده و کاربردی که دارد، در هریک از قسمت‌ها، ویژگی‌های خاصی دارد.

ویژگی‌های مهم برای خرید اینترنتی کفش مناسب

وزن: کفش‌های پیاده‌روی و رانینگ معمولا باید وزن سبکی داشته باشند تا قدم زدن و دویدن برای شما راحت‌تر شود. این کفش‌ها را معمولا با لایه میانی از جنس EVA و رویه‌ای از جنس پارچه می‌سازند تا سبک‌تر شوند.

جریان هوا: در هنگام پیاده‌روی و دویدن، دمای پا بالا رفته و عرق می‌کند. گردش هوای مناسب در یک کفش، باعث تعرق کمتر و خنک شدن پا می‌شود. همچنین گردش هوا در کفش‌هایی با رویه‌ی پارچه‌ای و آن‌هایی که سوراخ‌های ریزی بر رویشان وجود دارد، راحت‌تر انجام می‌گیرد.

انعطاف پذیری: یکی از ویژگی‌های مهم دیگر در انتخاب کفش مناسب پیاده‌روی و دویدن، انعطاف پذیری است. این عامل در کفش‌های دویدن نسبت به کفش‌های پیاده‌روی اهمیت بیشتری دارد؛ چون به پنجه پا فشار بیشتری وارد می‌شود. بیشتر تولیدکنندگان، لایه میانی و زیره کفش‌ها را از جنس EVA انتخاب می‌کنند. چون هم سبک بوده و هم انعطاف پذیری بسیار زیادی دارد.

ضربه‌پذیری: مورد مهم بعدی میزان انتقال ضربه توسط کفش به پا است. جنس و نوع طراحی زیره و لایه‌ی میانی کفش تاثیر مستقیمی بر روی انتقال ضربه دارد. به همین دلیل شرکت‌های تولیدکننده این کفش‌ها از قوس‌های خاص و طراحی‌های منحصر به فردی برای این منظور استفاده می‌کنند تا فشار کمتری به پا منتقل شود. شرکت‌های مطرح مانند آدیداس، نایکی و … در این زمینه پیشرو هستند.

طراحی کلی: انتخاب یک کفش با طراحی مناسب توسط شما، باعث احساس راحتی بیشتر در هنگام پیاده‌روی یا ورزش خواهد شد. در طراحی این نوع کفش‌ها معمولا پاشنه پا کمی آزادی بیشتری دارد و بخش پنجه نیز کمی پهن‌تر است؛ تا پا در آن‌ها فشار کمتری را احساس کند.

سایز مناسب: انتخاب سایز مناسب که نه بزرگ باشد و نه کوچک، تاثیر زیادی در سلامت پا و بدن شما دارد. زیرا انتخاب سایز نامناسب در طولانی مدت باعث فشار زیاد و آسیب به پشت ران و کمر خواهد شد. البته بهتر است سایز کفش حداقل نیم سایز بزرگتر در نظر گرفته شود. توصیه بعدی ما این است که برای بررسی اندازه کفش، حتما جوراب به پا داشته باشید و در اواخر روز سایز کفش را با پای خود مطابقت دهید. چون پا ها به خاطر تحمل وزن بدن کمی متورم‌تر شده‌اند.

مشاهده کفش‌های مناسب پیاده‌روی در دیجی‌کالا

کفش پیاده‌روی چه تفاوتی با کفش رانینگ دارد؟

تعدادی از کفش‌های موجود در فروشگاه‌ها ممکن است برای هر دو منظور پیاده‌روی و دویدن طراحی شده باشند ولی به صورت کلی کفش پیاده‌روی با کفش رانینگ (کتانی مخصوص دویدن) متفاوت است.

کفش اسپورت مخصوص پیاده‌روی و دویدن
کفش اسپورت مخصوص پیاده‌روی و دویدن

کفش رانینگ باید در قسمت پاشنه و همچنین جلوی پا، ضربه‌گیری بیشتری داشته باشد. چون در حالت دویدن فشار بسیار بیشتری به پا وارد می‌شود. بنابراین در کفش‌های پیاده‌روی، ضربه‌گیری اضافی ضرورتی ندارد و وزن کفش را هم ممکن است زیاد کند. البته در کفش‌های پیاده‌روی هم ضربه‌گیری کافی الزامی است تا در هنگام پیاده‌روی طولانی، احساس خستگی نکنید.

کفش‌های رانینگ ممکن است پاشنه فِلِر داشته باشند؛ یعنی از پشت پاشنه به سمت پایین، پهن‌تر می‌شوند. این مدل پاشنه‌ در کفش‌های رانینگ و برای برخی ورزشکاران، موجب افزایش ثبات پا می‌شود. اما کفش‌های پیاده‌روی معمولا این مدلی نیستند و نیازی هم به بلندتر بودن پاشنه ندارند.

اغلب کفش‌های رانینگ در قسمت میانی پا منعطف‌تر هستند در حالی که کفش‌های پیاده‌روی معمولا در قسمت جلوی پا منعطف‌تر هستند. البته بعضی از مدل‌ها ممکن است به‌گونه‌ای طراحی شده باشند که انعطاف پذیری کمتری داشته باشند تا از چرخش بیش از حد پا در هر گام جلوگیری کنند.

مشاهده کفش‌های مناسب دویدن در دیجی‌کالا

کفش پیاده‌روی چه تفاوتی با کفش کِراس-تِرِینینگ دارد؟

کراس-ترینینگ (cross-training) با ایده ادغام سه ورزش ژیمناستیک، دو و بدنسازی متولد شد و هدف آن رسیدن به تناسب اندام و افزایش آمادگی جسمانی است. کراس ترینینگ با گذشت زمان تغییراتی داشته و زیرشاخه‌هایی مانند کراس فیت نیز از آن به وجود آمده است. کفش‌های کراس ترینینگ را معمولا در باشگاه‌های ورزشی استفاده می‌کنند.

از مهم‌ترین تفاوت‌های کفش کراس ترینینگ با کفش پیاده‌روی را می‌توان به محافظت از پا در حرکت به طرفین اشاره کرد؛ چون تحرک و حرکات ناگهانی در این رشته ورزشی بیشتر است. کفش‌های پیاده‌روی به‌طور عمده روی محافظت از پا در حرکات جلو به عقب متمرکز هستند در حالی که کفش‌های کراس ترینینگ به‌گونه‌ای طراحی می‌شوند که مچ پا تا حد امکان در حرکت به طرفین پیچ نخورد.

کدام شرکت‌ها در تولید کفش پیاده‌روی و دویدن پیشتاز هستند؟

شرکت‌های زیادی در زمینه تولید کفش پیاده‌روی و رانینگ فعال هستند. در ادامه ما تعدادی از این تولیدکنندگان در زمینه کفش ورزشی و به خصوص کفش‌های رانینیگ (دویدن) را به شما معرفی خواهیم کرد.

آدیداس (Adidas): برند نام آشنای تجهیزات ورزشی است که محصولات آن در سراسر دنیا به فروش می رسد. آدیداس یک شرکت پوشاک آلمانی است که در زمینه طراحی، تولید و توزیع انواع لباس، کفش، کفش ورزشی، تجهیزات ورزشی، ساعت، عینک آفتابی، محصولات مراقبت‌های شخصی و لوازم لوکس فعالیت می‌کند.

مشاهده کفش‌های آدیداس در دیجی‌کالا

ریباک (Reebok): یک شرکت آمریکایی تولیدکننده‌ی کفش‌های ورزشی، پوشاک و لوازم ورزشی است که بین جوانان ورزشکار بسیار محبوب است. این برند با تولید کفش‌های متنوع و سبک توانسته است به‌عنوان یک برند شاخص و معروف در دنیا شناخته شود. شرکت ریباک امروزه یکی از زیرمجموعه‌های شرکت آدیداس است.

مشاهده کفش‌های ریباک در دیجی‌کالا

نایکی (Nike): نایکی که در ایران آن را نایک هم می‌خوانند، یک شرکت آمریکایی چند ملیتی است که در زمینه طراحی، تولید، توسعه و عرضه محصولاتی نظیر کفش، پوشاک، لوازم و ابزار ورزشی فعالیت می‌کند. این شرکت در سال ۱۹۶۴ توسط بیل بُوِرمن و فیل نایت آغاز به کار نمود و در حال حاضر یکی از بزرگترین تولیدکنندگان پوشاک، لوازم و ابزار ورزشی محسوب می‌گردد.

مشاهده کفش‌های نایکی در دیجی‌کالا

سالومون (Salomon): گروه سالامون (سالامون) یک شرکت فرانسوی تولیدکننده محصولات گوناگون ورزشی از جمله لوازم کوهنوردی، اسکی و … است که در سال ۱۹۴۷ توسط فرانسیس سالومون، همسر و فرزندش تأسیس شد. این شرکت در سال ۱۹۹۷ توسط شرکت آدیداس خریداری شده و در سال ۲۰۰۵ به شرکت فنلاندی امر اسپورتز فروخته شد.

مشاهده کفش‌های سالومون در دیجی‌کالا

آندر آرمور (Under Armour): یکی از محبوب ترین برندهای ورزشی آمریکایی است. محصولات تولیدی این شرکت شامل انواع تی‌شرت، ژاکت، هودی، شلوار، لگ، شورت، کیف ورزشی، دستکش و پوشش‌های محافظتی ورزشی است. این شرکت همچنین لباس‌های فوتبال، فوتبال آمریکایی، بسکتبال و چندین ورزش دیگر را نیز تولید می‌کند.

مشاهده کفش‌های آندر آرمور در دیجی‌کالا

اسکچرز (Skechers‎): یک شرکت تولیدکننده کفش در آمریکا که در سال ۱۹۹۲ تأسیس شده است. این شرکت در زمینه تولید کفش‌های ورزشی، کفش اسکیت، چکمه و صندل فعال است. همچنین اسکچرز در کنار تولید کفش، محصولاتی همچون کلاه، عینک، لباس، کیف و جوراب نیز برای بانوان، آقایان و کودکان تولید می‌کند.

مشاهده کفش‌های اسکچرز در دیجی‌کالا

 

پاسخ چند پرسش متداول درباره خرید کفش

چه ویژگی‌هایی را باید در هنگام خرید کفش در نظر داشت؟

ویژگی‌هایی نظیر سبک بودن وزن کفش، مناسب بودن گردش هوا در آن، زیره و لایه میانی و همچنین ضربه‌پذیری متناسب با فعالیت ما، طراحی و سایز مناسب را باید به عنوان معیار های اصلی در انتخاب کفش مناسب در نظر گرفت.

بهترین زمان برای اندازه‌گیری سایز پا و خرید کفش چه موقعی است؟

بهترین زمان خرید کفش در ساعات عصر است؛ چرا که در این زمان پاها بر اثر فعالیت روزانه معمولا تا نیم شماره بزرگ‌تر از ساعات دیگر روز هستند.

اندازه زیره و پاشنه کفش باید چه مقدار باشد؟

برای فعالیت‌های مختلف، این اندازه متفاوت است. مثلا اندازه پاشنه و زیره در کفش‌های رانینگ معمولا بیشتر از کفش‌های پیاده‌روی است. البته مهم‌ترین نکته‌ای که باید مد نظر داشته باشید این است که حتما کفش شما مقداری پاشته داشته باشد و کاملا صاف نباشد. زیرا برخی از کارشناسان اعتقاد دارند که صاف بودن و نداشتن پاشنه در کفش‌ها، در بلند مدت باعث آسیب رسیدن به پا و کمر خواهد شد.

کفش پیاده‌روی چه تفاوتی با کفش رانینگ دارد؟

کفش رانینگ در قسمت پاشنه و همچنین جلوی پا ضربه گیری بیشتری داشته دارد؛ در حالی که کفش‌های پیاده‌روی معمولا طراحی ضربه‌گیری کمتری دارند. مورد بعدی این است که اغلب کفش‌های رانینگ در قسمت میانی پا منعطف هستند در حالی که کفش‌های پیاده‌روی معمولا در قسمت جلوی پا منعطف‌تر هستند.

آیا می‌توان از کفش رانینگ برای پیاده‌روی استفاده کرد؟

هر کفش برای فعالیت خاصی طراحی شده است. در صورتی که این امکان را دارید، بهتر است برای پیاده‌روی و دویدن، کفشی مجزا تهیه کنید. این موضوع برای موارد دیگر هم صدق می‌کند؛ یعنی شما برای ورزش‌های دیگر مانند کراس ترینینگ، طبیعت‌گردی، کوهنوردی و … نیز باید کفشی جداگانه و متناسب انتخاب کنید.

آیا حتما باید کفش مارک و برند بخرم؟

معمولا محصولات برندهای مطرح، طراحی و تکنولوژی ساخت بهتری دارند. در صورتی که شما در طول روز فعالیت معمولی‌ای دارید و یا برای مقاصد عادی مثل پیاده‌روی روزانه‌ی کوتاه‌مدت قصد خرید کفش دارید، برندهای ارزان و تولید ایران برای شما کارایی لازم را خواهند داشت. ولی اگر فعالیت و ورزش حرفه‌ای را دنبال می‌کنید، برندهای مطرح برای شما کاربردی‌تر خواهند بود.

 

معرفی چند مدل کفش ورزشی و پیاده‌روی

در صورتی که فرصت یا شرایط خرید حضوری را ندارید و یا تمایل دارید کفش خود را از میان تنوع زیاد برندها و با کمک گرفتن از نظرات دیگر خریداران اینترنتی انتخاب کنید، بهترین کار خرید آنلاین کفش از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر است. در ادامه می‌توانید تعدادی از کفش‌های پرفروش را در فروشگاه‌های معتبر مشاهده و خریداری کنید.

مشاهده کفش‌های مناسب پیاده‌روی در دیجی‌کالا

مشاهده کفش‌های مناسب دویدن در دیجی‌کالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا