غذا و مکمل حیوانات

راهنمای خرید بهترین غذای خشک گربه 🐈 + (معرفی محصول)

یک گربه بامزه و دوست داشتنی مهمان خانه‌ی شما شده است و شما نمی‌دانید به آن چه غذایی بدهید؟ ما در این مقاله نکاتی کوتاه درباره نحوه‌ی انتخاب غذای مناسب برای یک گربه خانگی را بیان می‌کنیم تا خرید غذای گربه (مخصوصا غذای خشک گربه) برای شما راحت‌تر شود. در انتها نیز تعدادی از محصولات مرتبط را به شما معرفی می‌کنیم.

غذای گربه خانگی با گربه خیابانی چه فرقی دارد؟

اولین نکته‌ای که باید در نظر بگیرید این است که تغذیه گربه وحشی یا گربه‌ای که در خیابان زندگی می‌کند با تغذیه یک گربه خانگی متفاوت است. زیرا گربه‌های وحشی یا خیابانی برای بدست آوردن غذای روزانه خود، تحرک و جنب و جوش زیادی دارند، در صورتی که گربه‌های خانگی کمترین میزان تحرک را در محیط حیاط خانه‌ی شما دارند. به همین دلیل، نوع رژیم غذایی این دو نوع گربه با هم متفاوت است.

نکته بعدی این است که گربه‌ها در اصل حیواناتی گوشت‌خوار هستند. یعنی رژیم غذایی گربه‌ها باید بیشتر شامل گوشت و پروتئین باشد. شما باید این نکته را هم در نظر بگیرید که گربه‌ها انعطاف پذیری تغذیه‌ای کمی دارند و اگر شما انواع خوراکی‌های موجود در خانه را به عنوان غذا به گربه خود بدهید، ممکن است سلامت آن را به خطر بیاندازید. پس بهتر است با مشورت یک دامپزشک، برای گربه خود غذا تهیه کنید.

مورد بعدی این است که حواستان باشد بیش از اندازه به گربه خود غذا ندهید! چون گربه‌های خانگی ساعات زيادی از روز را به استراحت و خواب می‌پردازند و به همین دلیل در معرض چاق شدن قرار دارند. عدم توجه و دقت كافی به تعادل جيره غذايی گربه‌ها، ممکن است منجر به چاقی و تنبلی آنها شود.

مشاهده پر فروش‌ترین غذاهای گربه در دیجی‌کالا

آیا می‌توان غذای خانگی به گربه‌ها داد؟

بله شما می‌توانید با مشورت دامپزشک از غذاهای خانگی استفاده کنید. البته منظور از غذای خانگی، مواردی مثل ماهی، مرغ یا گوشت آماده شده توسط شماست و نه مواردی مثل قیمه و قرمه‌سبزی! حتما به این مورد توجه داشته باشید که به هیچ وجه به گربه‌ها غذاهای انسانی ندهید.

گربه‌ای در حال خوردن غذای انسان‌ها که ممکن است برایش مناسب نباشد!
گربه‌ای در حال خوردن غذای انسان‌ها که ممکن است برایش مناسب نباشد!

البته لازم به ذکر است که غذای مناسب گربه که به صورت خانگی تهیه شده باشد، بهتر از غذای آماده است، چون ترکیبات آن طبیعی است. ولی حتما باید با تحقیق، کسب دانش و مشورت با دامپزشک باشد، چون هر غذایی برای گربه‌ها مناسب نیست! پس اگر این امکان را دارید که غذای سالم و طبیعی خانگی با مشورت دامپزشک برای گربه‌تان تهیه کنید، حتما این کار را انجام دهید.

غذای خشک گربه خانگی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشه؟

همان طور که اشاره شد، رژیم غذایی که پروتئین بالایی دارد، برای گربه‌ها بهتر است. معمولا توصیه می‌شود که ۵۰ درصد کالری مورد نیاز گربه باید از پروتئین و ۴۰ درصد آن از چربی تامین شود و کربوهیدرات آن کمتر از ۱۰ درصد باشد. به نظر برخی کارشناسان و دامپزشکان، این درصدهای اشاره از مواد تشکیل دهنده برای غذای خشک گربه، حالت مطلوبی است.

در ضمن غذای گربه باید مطابق با سن گربه شما انتخاب شود. اگر گربه شما زیر ۱ سال سن دارد، باید برای این گربه، غذای بچه گربه تهیه کنید و اگر بیشتر ۷ سال سن دارد، باید کم‌کم آن را در دسته گربه‌های مسن قلمداد کنید. برای نگهداری و تهیه غذای گربه خود نیز حتما از یک دامپزشک راهنمایی دریافت کنید.

اگر قصد استفاده از غذاهای آماده برای رژیم غذایی گربه خودتان را دارید، باید درباره شرکت‌های تولیدکننده غذا کمی اطلاعات داشته باشید و بتوانید تفاوت‌های غذاهای آماده مختلف را بشناسید.

بیشتر غذاهای آماده گربه موجود در بازار، معمولا از ۳۰ تا ۷۰ درصد کربوهیدرات تشکیل شده‌اند. باید دقت داشته باشید که بین میزان کربوهیدرات و پروتئین موجود در غذای گربه و قیمت آن محصول، رابطه وجود دارد. معمولا هرچه قدر کربوهیدرات کمتر و پروتئین بیشتر باشد، قیمت آن محصول هم بیشتر است! برای همین اگر گربه خودتان را دوست دارید، باید برای غذای آن هم بیشتر هزینه کنید. یادتان باشد بهترین غذای گربه، باید سرشار از پروتئین حیوانی با کیفیت باشد و این یعنی لذت گربه‌ها…

مشاهده بهترین غذاهای گربه در دیجی‌کالا

اطلاعات مهم روی بسته‌بندی غذای گربه

طبق اعلام سازمان کنترل غذا و داروی آمریکا (AAFCO) کارخانه‌های غذاسازی حیوانات مجاز هستند از رنج وسیعی از قسمت‌های مختلف لاشه حیوانات در ساخت غذای حیوانات خانگی استفاده کنند.

کنسرو غذای خشک گربه

پس حتما در قسمت اطلاعات درج شده بر روی بسته‌بندی محصول، به این نکات توجه کنید:

  • ترجیحا محصول مورد نظر خود را از برند های معتبر و شناخته‌شده که دارای نشان‌های سلامت و استاندارد بین‌المللی و ایرانی‌اند، انتخاب کنید.
  • اگر اولین ماده تشکیل دهنده غذای گربه (و یا غذای خشک گربه)، پروتئین گیاهی بود، احتمالا آن غذا برای گربه شما مناسب نیست. چون نشان دهنده پروتئین گیاهی زیاد در ترکیبات محصول است و پروتئین های گیاهی قابلیت هضم بالایی ندارند.
  • اگر اولین ترکیب در جدول مواد تشکیل دهنده ترکیبات گوشتی بود، این غذای گربه ممکن است انتخاب خوبی برای گربه شما باشد.
  • اما اگر اولین ترکیب Animal by-product بود، یعنی می‌تواند هر قسمت از لاشه حیوانات غیر از ماهیچه باشد و شما باید این محصول را با دقت بیشتری بررسی کنید، چون احتمال این وجود دارد که کیفیت پروتئین آن برای گربه شما مناسب نباشد.
  • بهتر است غذای گربه‌ای را انتخاب کنید که درصد پروتئین قابل هضم آن روی بسته‌بندی ذکر شده باشد، چون کار شما راحت‌تر خواهد شد.
  • به تاریخ انقضا و بهترین زمان مصرف درج شده روی کالا ها دقت کنید. بیشتر غذاهای گربه‌های خانگی، وارداتی هستند، پس دقت به این تاریخ‌ها امری ضروری است.

مشاهده گران‌ترین غذاهای گربه در دیجی‌کالا

 

پاسخ چند پرسش متداول درباره غذای گربه‌ها

آیا غذای گربه خانگی با گربه خیابانی فرق دارد؟

بله. غذای گربه‌ای که در خیابان زندگی می‌کند با غذای یک گربه خانگی متفاوت است. چون گربه‌های خیابانی برای بدست آوردن غذا، جنب و جوش بیشتری دارند، در حالی که گربه‌های خانگی میزان تحرک بسیار کمتری دارند. به همین دلیل، نوع رژیم غذایی این دو نوع گربه با هم متفاوت است.

برای گربه خانگی، غذای کنسرو شده بهتر است یا خشک؟

غذاهای خشک دارای مقادیری از کربوهیدرات هستند و همچنین از نظر اقتصادی قیمت مناسب‌تری دارند و نگهداری آن‌ها نیز راحت‌تر است. اما غذا های کنسرو شده، دارای مقادیر بیشتری چربی و پروتئین هستند و برای گربه‌ها غذای لذیذ‌تری به حساب می‌آیند. البته طبق تحقیقات کارشناسان برای بیشتر گربه‌های سالم، رژیم غذایی شامل هر دوی غذاهای خشک و کنسروی بهتر است.

آیا می‌توان غذای خانگی به گربه‌ها داد؟

بله. شما می‌توانید با مشورت دامپزشک از غذاهای خانگی سالم و مناسب در رژیم غذایی گربه خود استفاده کنید. البته منظور از غذای خانگی، مواردی مثل ماهی، مرغ یا گوشت آماده شده بدون افزودنی توسط شماست و نه غذا های انسانی مثل قیمه و قرمه‌سبزی! البته باید تعادل و تناسب را در غذای گربه‌ها رعایت کنید و برای این کار نیاز به دانش و راهنمایی یک دامپزشک دارید.

آیا در انتخاب نوع غذای گربه باید سن گربه در نظر بگیریم؟

بله. گربه‌ها در سنین مختلف نیاز های غذایی متفاوتی دارند. معمولا گربه‌ها را به صورت کلی به سه دسته بچه گربه، گربه بالغ و گربه مسن دسته‌بندی می‌کنند. شما باید بر اساس سن گربه خود و شرایط آن، نسبت به انتخاب غذا اقدام کنید.

از کجا بدانم که چه مقدار به گربه خود غذا بدهم؟

معمولا بر روی بسته‌بندی هر محصول اطلاعات کاملی در این زمینه وجود دارد و بر اساس دسته‌بندی های مختلف، میزان مطلوب غذا برای هر گربه درج شده است. برای دریافت راهنمایی‌های تکمیلی بهتر است با یک دامپزشک مشورت کنید.

آیا می‌توان به گربه‌ها غذای گیاهی داد؟

خیر. گربه‌ها حیواناتی گوشت خوار هستند و در رژیم غذایی‌شان در طبیعت تقریبا هیچ گیاهی وجود ندارد و نیازی هم به آنها ندارند. البته برخی دوست دارند گربه‌شان را به زور گیاه خوار کنند! این کار نه تنها سلامت این گربه‌ها را به خطر می‌اندازد بلکه کاری خلاف میل و طبیعت حیوان است.

 

معرفی چند مدل غذای گربه

در صورتی که فرصت یا شرایط خرید حضوری را ندارید و یا تمایل دارید غذای گربه خود را از میان تنوع زیاد برندها و با کمک گرفتن از نظرات دیگر خریداران اینترنتی انتخاب کنید، بهترین کار خرید آنلاین غذای گربه از فروشگاه‌های آنلاین معتبر است.

مشاهده پرفروش‌ترین غذاهای گربه در دیجی‌کالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا